Noterlerde taşınmaz satışının yapılabilmesine yönelik temelleri belirleyen yönetmelik yayımlandı. Buna nazaran, noterlere taşınmaz satış kontratı müracaatları e-Devlet’ten yapılacak.
Noterler tarafından düzenlenecek taşınmaz satış mukavelelerine ait müracaatlar e-Devlet üzerinden yapılacak. Noterler Tarafından Düzenlenen Taşınmazın Satış Mukavelelerine Uygulanacak Adap ve Temeller Hakkında Yönetmelik Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Buna nazaran, satış mukavelesinin düzenlenmesine ait müracaatlar yalnızca Noterler Birliği’nin “e-randevu/başvuru” uygulamasından e-Devlet kapısı kullanılarak yapılacak.
Gerekli belgeler Türkiye Noterler Birliği Bilgi Sistemi’ne (TNBBS) yüklenecek ve evrakların asılları randevu tarihinde noterliğe ibraz edilecek.
Noter, müracaat üzerine TNBBS’den müracaat evrakı düzenleyecek. Tüzel yahut fiili mahzur nedeniyle müracaat dokümanının düzenlenememesi durumunda müracaat reddedilerek taraflara güncelleme imkanı sağlanacak.
Noter düzenlediği müracaat dokümanını Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne, Tapu ve Kadastro Paylaşım Sistemi’nden iletecek. Taşınmaza ait kayıt ve evrakların tamamlanmasından sonra noter hak sahibini belirleyip taşınmazın satışına mahzur hukuksal bir durumunun bulunmadığını tespit ettikten sonra mukaveleyi hazırlayacak.
Sözleşme Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi’ne kaydedilecek ve tapu müdürlüğünce tapu siciline tescili sağlanacak.