ZF, yeni nesil teknolojileri ile Busworld Türkiye 2024 Fuarı’nda


İSTANBUL (İGFA) – Dünyanın en büyük ticari araç tedarikçisi ZF, 29-31 Mayıs tarihleri ortasında İstanbul’da düzenlenecek Busworld fuarında otobüs üreticilerine ve filolarına karbon salınımını daha da azaltan, daha inançlı ve temaslı toplu taşıma sağlayan en son teknolojilerini sunuyor. Ülkede bir birinci olarak, ZF’nin alçak tabanlı kent otobüslerine yönelik yeni jenerasyon elektrikli aksı AxTrax 2 LF, ZF standında ön plana çıkıyor. Güvenlik konusunda, ZF’nin kent içi otobüsler için geliştirdiği Çarpışma Azaltma Sistemi (CMS) ile elektrik el freni OnHand EPH de dahil olmak üzere yeni ADAS tahlilleri de sergileniyor. Ziyaretçilere ayrıyeten ZF’nin dijital filo idaresi tahlili Bus Connect’in canlı tanıtımı yapılırken, gelişmiş filo orkestrasyon platformu SCALAR da sunuluyor.

DEKARBONİZASYON: GELİŞMİŞ ELEKTRİKLİ TAHRİK SİSTEMİ

ZF, Türkiye’de bir birinci olarak alçak tabanlı kent otobüsleri için gelişmiş AxTrax 2 LF elektrikli portal aksını sunuyor. ZF’nin en son e-mobilite geliştirme çalışmalarının örneği olan yeni aks ticari araç sanayisinin karbondan arındırılmış bir geleceğe hakikat dönüşümünü daha da desteklemeye yönelik gelişmiş performans sunuyor.

AxTrax 2 LF, hairpin tipi sargı teknolojisine sahip elektrik motoru ve 800 V silisyum karbür (SiC) invertör üzere yenilikçi bileşenleri paylaşan ZF’nin yeni kuşak modüler e-mobilite kitinin bir kesimini oluşturuyor. 360 kW’a varan daima gücü ve 37.300 Nm’ye varan azami torku sayesinde tek bir tahrik aksı ile 29 tona kadar brüt araç yüküne sahip körüklü otobüsler için %20’lik etkileyici bir tırmanma kabiliyeti sağlıyor.

Aynı vakitte evvelki kuşağa kıyasla ‘a kadar güç tasarrufu sunan AxTrax 2 LF; kompakt tasarımı ile yolcu bölmesi için kullanılabilecek alanı azami seviyeye çıkarıyor. Daha yüksek performans sunmasına karşın, evvelki jenerasyon elektrik aksı AxTrax AVE ile karşılaştırılabilir bir hacim kullanıyor. Yeni aks, birebir vakitte ZF’nin havalı süspansiyon ve fren sistemleriyle büsbütün uyumlu. Yazılım açısından AxTrax 2 LF, ZF’nin aks durumu izleme ve siber güvenlik üzere son teknoloji özelliklerini geliştirme konusundaki kapsamlı tecrübesinden de yararlanıyor. AxTrax 2 LF’in seri üretiminin 2025 yılında başlaması planlanıyor.

GÜVENLİK ÇÖZÜMLERİ

Ticari araç sanayisinin en geniş eser portföyünü sunan ZF, yol güvenliğini artırmak için OEM müşterilerini desteklemek üzere eşsiz bir pozisyona sahiptir. Müşteriler, Otonom Acil Durum Fren Sistemi, Kör Nokta Bilgi Sistemi ve Geri Görüş Bilgi Sistemi üzere gerekli fonksiyonları sağlayan seçilmiş bileşenleri, tam sistemleri yahut GSR 2 paketin tamamını tedarik edebilirler. Set, radarlar, kameralar, imaj sürece modülleri ve bir lastik basıncı izleme sistemi de içerir.

ZF’nin kent içi otobüsler için Çarpışma Azaltma Sistemi (Collision Mitigation System, CMS), aracın rotası üzerinde bulunan araçları, bisikletlileri ve yayaları algılayabilen akıllı bir fren sistemi de sergileniyor. Yenilikçi CMS sistemi, acil bir frenleme gereksiniminde otobüsü otomatik olarak durdururken, tıpkı vakitte araç içerisinde ayakta duran yolcuları da gözetir.

Fuarda ayrıyeten ZF’nin OnHand elektro-pnömatik el freni de yer alacak. Akıllı el freni yalnızca araç güvenliğini ve şoför konforunu artırmnın yanı sıra otonom sürüş için yapı taşı teknolojisi olma vazifesi de görüyor.

SCALAR VE BUS CONNECT İLE İLİŞKİ ÇÖZÜMLERİ

ZF’nin filo idaresi platformu SCALAR, toplu taşıma yöneticilerine karayolu nakliyatı planlamasını, sevkiyatını ve öbür süreçleri optimize etme imkanı sağlıyor. Gelişmiş sistem, toplu taşıma operatörlerine, gerçek vakitli ve yapay zekâ tabanlı otomatik karar verme hizmeti sunarak servisin en yüksek seviyeye taşınmasına yardımcı oluyor.

SCALAR EVO Flow, takograf, CAN bus yahut mevcut sensörler üzere çeşitli araç üniteleri ile ahenk sağlayarak filo operatörlerine yüksek pahada araç ve şoför bilgilerinin kullanılabilmesine imkan sağlıyor.

Busworld’deki ZF ziyaretçileri, dijital filo idaresi tahlili Bus Connect’i de canlı olarak deneyimleyebilecek. ZF Bus Connect, filo operatörlerinin bir yandan maliyetlerden tasarruf ederken öteki yandan da güvenliği artırmasına, bakımı optimize etmesine ve kıymetli data tahlillerine dayanarak otobüs filosu operasyonlarını iyileştirmesine yardımcı oluyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir